Thursday, July 26, 2018

Minu aastasest väljakutsest ja juba esimese kuu kokkuvõte ka


Minu Instagrami jälgijad juba teavad, et selle aasta sünnipäevast alates võtan endale igaks kuuks ette ühe eesmärgi-väljakutse, mis mind mu mugavustsoonist välja viib. Tõukeid sellise sünnipäevakingi tegemiseks enda jaoks oli päris mitu. Esiteks muidugi see, et olen peagi Eestisse tagasi kolimas ja kodus on alaaatiiii niii kerge oma vanade harjumuste rüppe uuesti vajuda ja avastada, et oih, milllal ma viimati tegingi midagi, mis keha ja meeled üles ärataks oma tavapärasest rütmist.

Olen aasta algusest jälginud ühte lahedat naisterahvast Instagramis, kes võttis asjaks igal nädalal midagi uut proovida. Tema jaoks on see väljakutse juba poole peal ja ta on selle poole aasta jooksul teinud ka päris ägedaid miniprojekte- taimetoitlane nädalaks, nädal iga päev joogatades, nädl iga päev mediteerides, nädal oma kodu koristades ja organiseerides, nädal juustesse punutisi tehes, nädal iga päev oma küüntele maalinguid tehes, nädal heategevuseks raha kogumiseks, nädal plastikuvabalt, nädal ühe pluusiga, nädal miksides kokku võimalikult palju mustreid ja värve, nädal juukseid pesemata jne jne jne.

Ma tundsin, et päris nii kaugele ma minna ei taha (veel, cause never say never), aga iga kuu olen küll valmis end teadlikult mugavustsoonist välja viima!

Minu esimese kuu väljakutseks oli proovida võimalikult palju erinevaid trenne-treeningstiile. Muide, mu esimene mõte oli seotud sellega, et kogeks oma viimasel Taiwani kuul võimalikult palju uut, AGA sain peagi aru, et see on ikkagi "peidetud" mugavustsoonis olemine! Nimelt on juba eos mu eesmärgiks ju viimasel kuul viimast võtta, ehk siis oleksin natuke nagu liugu lasknud. Seega olen niigi kõik võimalikud hetked planeerinud söömaks viimaseid ootamatuid maitseid, külastanud paiku, mida enne jõudnud polnud, kohtunud veel oma kalliste kohalikega, kellega kontakti kaotada ei taha.


Ja samal ajal ka otsinud võimalusi proovida erinevaid trenne! Olin selle väljakutse enda jaoks välja mõelnud juba veidi enne sünnipäeva, seega kutsusingi oma kallid preilid oma sünnipäeva tähistama spinningu-klassi! Päris naljakas oli see, et mina sellest ideest kõige rohkem elevil olin, SAMAS ka kõige rohkem närviiis, ma ju polnud iiiial siserattal tallumas käinud! Ja filmides on need alati täielikud killer-treeningud. Me käisime tol korral päris spinningule mõeldud klubis, Space Cycle´i nimelises kohas, kus antigi igaühele päris ratturijalatsid, mis käivad klõpsuga ratta külge kinni jne. Tund ise oli äääärmiselt äge, nagu diskosaalis, meestreener oli samal ajal DJ, taustalaulja, taustatantsija ja treener ka:D Ruum oli pime, laserid olid üle saali, prozektorid lasid erinevaid valgusvihke jne! Väääga äge oli! 


Ja kuu keskel võtsin Siiri kodu-spordiklubis endale nädalase "proovipileti", ehk sain nädala jooksul käia ka võimalikult paljudes tundides. Alustasime BodyCombatiga, liikusime edasi BodyAttacki, Dance Party (kolmapäeva õhtul kell 10-11, suht naljakas oli!), spinning ja veel kaks tundi, mille nime ma ei teagi, aga mis meenutasid mulle natuke sõjaväe treeninglaagrit:D Jooksime ümber saali, vehkisime jalgadega, viskasime põrandale ja tegime kätekõverdusi, liikusime-kõndisime plänkis ühele poole ja teisele poole jne. 



Mu jaoks on see pääris tõsine mugavustsoonist väljaminek, sest ma pole kunagi armastanud rühmatrenne. Enamasti ikka selle hirmu pärast, et ma ei saa liigutustega hakkama, mul saab võhm otsa ja viilida ei ole võimalik. Aga ma olen nüüd natuke toimetanud oma võhma kallal ja juhheeiii, polnudki nii hirmus! Sain täitsa hakkama, kui ei saanud nii kiiresti kombinatsioone selgeks, siis freestyle´isin ja jäin täitsa ellu!



Augustikuu väljakutsega tulen lagedale esimesel augustikuu päeval, aga seniks ütlen, et mul ei ole seda aastast plaani täiesti oma peaski olemas, aga kindlasti tahan ühel kuul uurida oma sugupuu kohta ja kirja panna nii palju lugusid perekonna kohta, kui võiiimalik. Siis tuleb üks kuu kindlasti minimaalse plastiku tarbimise kuu, Eestimaa erinevate paikade külastamise kuu, uute roogade proovimise kuu (teate küll, meil kõigil on oma klassikalised toidud, mida me ikka teeme, sest mugav ja kiiresti valmib, tahan seda "mugavusroogade" ampluaad laiendada!) jne.

Nagu ma ka juulikuu alguses Instagramis hõikasin, siis utsitan teid ka enda mugavustsoonist välja astuma! Valikuid on mitmeid, kas liitud mõne minu teema-kuuga, mõtled välja enda teemad ja teed enda asja või võtad asja ette lühemalt, peaasi, et oled teadlikum oma toimetustes! 

Kui sa lugemisega juba nii kaugele jõudsid, siis mul on sulle üks motiveeriv TEDTalk ka, mida Siiri just üks päev minuga jagas. Räägib naisterahvas, kes võttis oma viiekümnendates ette eesmärgi teadlikult iga päev midagi uut proovida. See on 13 minutit pikk, aga ausalt öeldes, täiiiesti väärt vaatamist!:)

No comments:

Post a Comment

Hetkeid kaamerasilmaga püütuna

Käisin kolmapäeval Amberiga ühel night-marketil viimaseid kohalikke ampse haukamas ja neljapäeval Piniga ka veel. Siia jõuavad siis neljapäe...