Wednesday, November 29, 2017

Macau ehk Aasia Portugal

Nii, oleme jõudnud pühapäeva ja Macausse. Ahjaa! Vahepeal ikka oli küll sekeldusi. Mul kadus Zhuhais nett ära, arvasin, et ju mul tõmmati kott pähe ja nädalase SIM-kaardi asemel anti ühepäevane vms... Enivei, te teate, kuiiiiii halb orienteeruja ma olen:D Ja oma Zhuhai õhtul oleks tahtnud tegelikult minna sealsele baaritänavale, kus pidavat 300-meetrit lahedaid baare olema. Aga kui pole netti, siis Katriin orienteeruda ei oska. Oh well, siis ma läksingi jooksin sirgjooneliselt 2,5 km edasi ja 2,5km tagasi:D:D:D Aga no see tähendas, et pean ka ilma google mapsita suutma uuesti end piirile lohistada. Õnnnnnneks oli see päris edukas, sest eelmine kord olin seal pikemalt aega veetnud:D:D

Ja siis hakkasid Macau seiklused... sellega, et pidin enne 14.30t check inima Macau Airbnbs. Kuna ma juba teadsin, et asjad ei lähe nii nagu ma tahaks või plaaninud olen, siis hakkasin juba aegsasti Macau poole liikuma. Noh, et Zhuhai ja Macau on iseenesest väikesed kohad, aga piiriületus jne, jumal teab, mis tulla võib.

AirBnb on Macaus illegaalne, seega sellega sai parajalt nalja. Taustaks, Macau on iseenesest väga turvaline linn, sest seal käivad rikkurid oma raha maha mängimas, see on Aasia Las Vegas. Ja muide, kuulsin fakti, et Macaus käib rohkem raha läbi kui Las Vegase kasiinodest! Ehk siis jah, inimestel ei ole vaja AirBnb´d, kui neil on kasiinodega hiiglaslikud hotellid üksteise otsas. Aga ma kirjeldan siiski siis, kuidas ma oma Airbnbsse jõudsin lõpuks. Esiteks... mu host saatis päev varem mulle mingi 10 pilti, mille järgi ma oleks pidanud korterini jõudma. Aga pull algas juba sellest, kui ta ütles mulle, et tule bussi pealt maha ja keera paremale. Ja siis esimene foto pärast seda lauset oli niimoodi, et ühest sildist oli ühelt poolt tehtud pilt ja teiselt poolt ka. Ehk nagu... ma tulin bussi pealt maha, nägin seda poodi. Aga mul oli pilt, kus selle poe ees olevad sambad olid esmalt paremal pool ja siis teise pildi peal vasakul pool. Saad aru onju, pilt oli kahelt poolt tehtud ja mu jaoks algas segadus juba sellest hetkest:D Keerasin paremale, vaatan, et nojah, rohkem nagu pildilt tuttavaid kohti vastu ei tule. Äkki oli siis "teine parem", ehk keera end kõigepealt ringi ja keera siis paremale. Ka seal ei olnud ühtegi fotol olevat kohta. Hakkasin juba närvi minema, sest see koht on ise väike, tänavad on kitsad ja rahvast palju. Rahvas ajab mind närvi, kui olukord on niigi ärev. Ja siis see host ei reageerinud ka, nett polnud sees. Mõtlesin, et äkki airbnb´s on aadress kirjutatud, aga kell oli selline, et keegi Eestist üleval polnud. Okei, pidin siis oma uuele sõbrale oma meiliaadressi ja parooli andma, et ta mu AirBnbsse muugiks sisse, sest ikka veel ei ole see legaalne Macaul. Leidsin siis mingi tag´i kaardil, kõndisin sinna ja lootsin, et ehk see host ärkab üks hetk ja vastab mulle. Istusin siis pingil ja hakkasin sutsu pingsamalt neid fotosid vaatama, mis ta saatis mulle. Ja siiiiiiis näen, et mida hekkkiii, ühe pildi peal on St. Pauli kiriku varemed ja see korteriuks on kohe selle kõrval. No raisk! Hea on, et ma spioneerima hakkasin! Muidugi, teadsin, et see on St. Pauli kirik ainult tänu sellele, et Bo´ga neid videosid vaatasime:D Ja nooo siiis ma olin lõpuks õigel teeel, kui ma olin paar närvirakku juba ära kaotanud. Ja siiis.... host saatis mulle oma lapsehoidja järgi ja me pidime siis imevaiksed olema, et naabrid ei kuuleks ega näeks mind. Ja niimoodi oli iga kord, kui ma tahtsin oma tuppa minna, ma pidin kirjutama hostile, kes tegi kindlaks, et koridor on tühi, et ma saaks sisse või välja minna.... No nendel hetkedel ma mõtlesin küll selle Rebecca lause peale, et soovib mulle energiat reisistressi jaoks... No midaa asja see oliii:D



Topin siia ka igasugu pilte, aga veel paar asja, mis mind reisil saatsid...

* seal on teistsugune pistikupesa, ehk muidugi ei saanud ma oma tühjenevat akut igal vajalikul hetkel laadida... Mu uus sõber andis mulle ülesande minna Macau kõrgeimasse hoonesse, kuhu võimalik siseneda on. Noh, seal on palju palju palju hotelle, mis on kõrgemad kui 21 korrust, aga baariga koht oli 21. korrusel. Käisin seal oma esimesel päeval ja sain seal akupangas laadida. Õhtul, et koju oskaks minna, pidin tagasi sinna minema, avastama, et neil on jookidel happy hour ja end veinist švipsi jooma:D Nad muidugi olid toredad, istutasid mu baarileti äärde, jutustasin seal kokteilimeistriga. Mulle toodi complimentary snäkke, springrollse, pähkleid jne jne, no mis nii viga akut laadida ja veini limpsida:D See baarinaine uuris siis, et kust ma pärit olen, ma ütlesin, et Eestist, Soome lähedalt. Aga ta tabas ainult selle momendi, kus ma Soome ütlesin ja arvas lõpuni, et ma Soomest olen. No ma alguses ei viitsinud teda parandada, sest oli tunda, et ta ei tea Eestist miskit. Aga no siiis hakkas ta uurima mu keele ja rahvustoitude kohta ja kelgukoerte jne:D Ma siis ei saanud enam parandama hakata, seega rääkisin pikalt ja laialt Soomest:D:D haha.


* kuna neil on mustmiljon kasiinot ja hotelli, siis nende vahel sõidab tasuta shuttle buss, mille kohta vihje andis just see sama kokteilitädi baarist. Ja no sellest sai mu põhiline sõiduvahend ka nendel päevadel:D Natuke tausta ka, Macau kuulus mitu sajandis Portugalile ja alles 1999 anti see Hiinale tagasi. Macau ise on poolsaar ja eraldi saar, mille vahel on kolm lahedat silda. Macaust sai selline Las Vegas alles viimase 10 aastaga, vanimad hotellid tähistasid just 10. aastast sünnipäeva. Ja kuna seal on üsna vesine värk, siis kuulsin, et illllgelt palju raha on investeeritud just teede ehitamisesse, kuivendamisesse ja maapinna juurde tekitamisele. Noh, et veel rohkem ilgelt rikkaid hiinlasi saaks hõlpsalt raha kulutama minna.


* sinna kasiinodesse on võimalik lihtsalt sisse jalutada, ühel õhtul käisin oma airbnb host-perekonna filipiinlannast lapsehoidjaga linna peal, ehk siis sõitsime tasuta bussiga kasiinosse, tsillisime seal, jõime tasuta kohvi, mida külastajatele pakutakse, istusime erinevate mängumasinate juures ja no... lõime lulli:D Tegelikult oli väääga huvitav päev, sest hommikul tahtsin matkama minna sellest linnamelust eemale ja näha päriselt saare loodust ja siis... buss, mis pidi mind sihtpunkti viima seda muidugi ei teinud. Viskas mu maha saare lääneosas, kuigi lootsin sellega idapoole trippida. Aga tänu sellele sain jälle maailmaägedaid vaateid, sest jalutasin mööda rannikut sinna, kuhu bussiga lootsin saada.











Vahepeal kohtasin ukraina meest, kellega me pool päevast hängisime koos:D Ta on üle 20 aasta juba nomaadi elu elanud, enne Macaus elamist oli kuus aastat Argentiinas jne. Ta on hariduselt kunstnik, teenib elatist nende naljakate karikatuuridega, mida ikka turistidest tehakse. Temaga käisime siis ujumas ja sain aru, et tal on kuulajat vaja, seega kuulasin ta igasugu pajatusi ajaloost ja elust ja olust ja siis käisime veel matkasime ühe mäe otsas ja siiiis ma olin lõpuks niiiii väsinud, sest ma tegelikult ka kuulasin teda tähelepanekulilt kogu aeg. Kuigi ta vastuseid väga ei vajanud:D Ja siis selle sama päeva õhtul käisime filipiinlasega väljas, kellel on üsna kurb elu olnud. See on selline teada-tuntud, et filipiinlased on just Aasias hästi madalate tööde peal- koristajad, majapidajad, lapsehoidjad jne. Ta läks ka Macausse raha teenima, mees ja 8-aastane laps jäid Filipiinidele. Ta oli enne kõnekeskuses tööl, tal oli väga hea inglise keel. Ja siis enne seda aastaid Jaapanis tööl. Loodan, et uuel aastal saab hotelli-kasiinosse tööle ja saab siis lapse ka siia tuua. Ma ukrainlase käest kuulsin muidugi seda, et nad asiaate ei taha hotellidesse tööle, sest kliendid ei taha asiaate näha teenindajatena, nad tahavad eurooplasi, ameeriklasi, austraallasi. Novot siis.

* mu aju ütles, et ma olen Aasias, aga mu silmad ütlesid kogu aeg, et ma olen Portugalis! Kõik nägi nii välja, tänavasildid, majad, kõik-kõik.










Ehk siis Macau on üüsna lõhestunud:D Võimalik on näha suhteliselt puutumata loodust, randasid, siis on vanad väikesed Portugali tänavad, mis olid minu lemmikud, muide. Vahepeal, kui mina seiklesin ja oma "elu" eest võitlesin Hiinas, siis mu sõber tegi mu eest surfamist, mida ma nägema peaks ja kuhu kindlasti minema. Üheks olidki need vanad pisikesed tänavad, kuhu ma tegelikult lõpuks kolm korda käisin, korra igal päeval, sest mullle niiiii meeldisid need madalad värvilised majad. Kõik oli maagiline:)

 Ja siis see kasiinomeka, no see oli suht absurdikas. Igal hotellil oli oma temaatika ja kogu see ümbrus oli selliseks ehitatud. No nagu virtuaalreaalsuses oleks käinud. Ühe hotelli nimi oli "Sands" ja see nägi välja nagu kõrbeloss ja kõik selle ümber oli ka nagu kõrb. Siis oli "Parisian" hotell, millel on oma Eiffeli torn!!! Ja selles tornis ukraina mees töötabki kunstnikuna. Ja siis "Venetian", millel on oma jõed gondliga. Ja siis "Babylon", mis nägin välja nagu oleks ajas tagasi läinud. Ja siiis " Prague" hotell, mis oli ka nagu Great Gatsby´st välja hüpanud. Noo niii sürreaalne. Panen siia mõned pildid nendest hotellidest, ma ise neist pilte ei teinud, mu telefon ööpimeduses teeb kohtasid koledamaks:D




Ja no teate, need pildid ei ole photoshopitud, see kõik näebki selline õhtupimeduses välja. Ma lihtsalt ahmisin õhku ja mõtlesin, et misasjaaaa, miks ma seda ilu üksinda naudiiin. Minul oli muidugi totaalne säästureis, aga Macaul käik võib olla.... täiestiii legendaarne, kui natuke rohkem raha on:D Ja muide, hotellis ööbimine ei ole üldse nii kallis, kui karta võiks, sest lootus on see, et enamuse raha kulutad just kasiinos. 

Ja no et reis asja ette ikka oleks läinud, siis Macaus sai ka joostud:)



No comments:

Post a Comment

Hetkeid kaamerasilmaga püütuna

Käisin kolmapäeval Amberiga ühel night-marketil viimaseid kohalikke ampse haukamas ja neljapäeval Piniga ka veel. Siia jõuavad siis neljapäe...