Wednesday, November 29, 2017

Zhuhai ehk Hiina Hiina

Nõndaks, mu reis küll kestis vaid viis päeva, aga kuna käisin kahes erinevas kohas ja seiklusi oli rohkem kui rubla eest, siis jagan selle reisi kaheks erinevaks postituseks!

Esiteks, võta kõike järgnevat läbi tõelise huumoriprisma, sest Hiina tõesti oli tragikoomiline, aga ma võtsin ka seda esimesest hetkest alates enamasti lõdvalt. Et oli küll stressirohkeid olukordi, aga ma kohe pärast lahenduse leidmist juba itsitasin, et midaaa hekki, mis just toimus:D Eelloona ja esimese soovitusena ütlen kohe, et Hiina ei ole selline... lihtne Euroopasse reisimine. Et noh, pakid koti paar tundi varem ja lähed lihtsalt lennujaama. Miks ma tean, et nii ei ole kõige mugavam? Ma ise tegin nii:D:D:D Lend oli laupäeval kell 17 ja milline nägi välja mu eelnev nädal? Neljapäeval oli suuline ja kirjalik eksam, ma vihtusin õppida eelnevad ööd ja päevad, reedel kolis Rebecca välja ja reedel oli das party jaaa laupäeval tegin oma ainsad ettevalmistused reisiks, okou:D Ehk siis vaatasime mu uue sõbraga Youtube´ist videosid, et mida Macaus teha... that was my preparation. Okei, enne, kui ma AirBnb´sid bronnima hakkasin, siis vaatasin, et jah, Macaust Zhuhaisse minekuks on võimalik võtta kolmepäevane viisa ja tegin paar screenshotti, et kui netti ei peaks saama, siis kuidas Macau lennujaamast Zhuhaisse saada.



Ja no päris humoorikas oli see, et ma polnud päris ammu pikalt maganud ja mõtlesin omas peas, et oh, lähen ju puhkusele. Ja siis Rebecca mingi jutu keskel mainis, et jah, soovib mulle jõudu reisistressiga tegelemisel ja siis ma alles tajusin, et ahjaa, reisimine võib ju stressirohke ka olla:D Ma ei teagi, kas see oli hea, et ma vaimselt valmis selleks polnud:D:D Igatahes! Jõudsin mina siis Macau lennujaama, ostsin endale 7-päevase netiga SIM-kaardi ja olin mõnusalt positiivselt üllatunud, et Facebook ja Google Maps töötavad seal. Teadsin, et kuskilt pean endale viisa saama Zhuhaisse minekuks, uurisin lennujaama infost, kus mitte miskit ei teatud. Suunati kuskile immigatsioonibüroosse... Akut oli nagu oli, ehk siis väga nagu polnud ka:D Mõtlesin, et ignoreerin seda infopunkti tädi, sest netis öeldi, et see viisa tegemine on lihne. Jõudsin siis piirile, teadsin, et kuskilt on tax free poed, pärast neid keerad kohe paremale, trepist ülesse ja oledki viisa office´is. Okkkeeeiii. Jõudsin piirile, inimesed räiiigelt kiirustavad, hullult palju rahvast oli. Läksin nendega kaasa ja avastan, et no krt, kohe on passikontrollipunktid, pole mingeid tax free poode, kust paremale keerata saaks. Võttis korraks seest kõhedaks, mõtlesin, et ok, lähen välja tagasi, äkki on mingi muu sissepääs vms. Tiirutasin seal, aku oli juba pmst tühi... hirm sutsu puges naha vahele, sest teadsin, et pean ju veel AirBnb kuidagi üles leidma ja akut on vaja. Lõpuks tekkis üsna lootusetu tunne, sest kedagi peatada ei saanud ja need, kes niisama seisid, nemad inglise keelt muidugi ei rääkinud. Läksin siis parklaputkasse, kus olid 4-5 meest, aktsendi ja välimuse järgi India mehed. Üks neist lausa rääkis inglise keelt, success!!! Aga ta ütles, et oii, tema on ka uus ja ei tea viisadest midagi. Aga helistasid kuskile, kust öeldi, et jahjah, viisat saab, aga kell on 21 ja laupäev, et viisakontor avatakse esmaspäeval kell 9 hommikul. No tere tali... Siis oli küll juba selline tunne, et paluuuuun laske mind tagasi Taiwani rahulikult olema. Aga kuna ma olin netist lugenud, et viisat saab piiril teha, siis otsustasin, et fain, lähen passikontrollisappa ja kui mind rajalt maha võetakse, sest viisat pole, siis peavad nad mu suunama ju sinna, kus viisat teha saab. Ja no what, esimesest piirist sain kenasti üle! See oli see piir, kust ma lahkusin Macaust. Ja siiiiiiiiis nägin juba tax free poode ja seda, et paremale saab keerata. Jeee!!!! I´m saved! Lennujaamas vahetasin mingid Taiwani dollarid Macau rahaks, et SIM-kaarti osta ja siis seal viisakohas hakkasin ka reipalt nende samade Macau rahadega maksma... aga no ei, ma olin juba Hiina poole peal, seega raha oli ka teine.... Okeeei, läksin jälle seiklema, et jeene saada viisa jaoks. Olin selleks hetkeks juba üüüsna vässu ja tüdinenud:D Sain lõpuks oma viisa, astusin Hiinasse. Netti polnud, akut polnud, seda ei teadnud, kus mu AirBnb kodu asub. Algus oli paljulubav, jeps. Läksin siis ühte piirilasuvasse hotelli, palusin, et saaksin akut laadida. Olin nende wifis ja no see ei lubanud mind ei google mapsi ega airbnb kontole, ehk ma ei teadnud ei aadressi ega ka teekonda sellele aadressile, mida mul ei olnud. Woop-woop. Lõpuks olin nii tark, et lülitasin SIM-kaardi neti sisse ja sellega koos tulid ka maps kui airbnb kirjad lahti. Jeee, I was saved. Et ma kell 19 maandusin Macaus ja kell 23 olin lõpuks oma Airbnbs, mis nägi paaaalju parem välja kui piltidel! Ma elasin 17 korrusel uusarenduse piirkonnas, kus oli 12 uut pilvelõhkujat. Ütleme nii, et voodi ja voodipesu ja padi oli paaalju mugavam kui mu ühika omad, hommikul tundsin, et võiksin terve päeva seal voodis lebotada. Aga ei-ei, läksin seiklema. Ja tuleb tunnistada, et kui öösel oli seal päris kõle ja mul oli ebaturvaline tunne kõikide nende kohalejõudmise seikluste pärast, siis päev oli palju helgem. Linn oli puhas, inimesed olid mõnnad, ma sattusin ilusatesse kohtadesse, ilm oli hea!



Zhuhais rohkem selliseid kentsakaid seiklusi polnudki, panen fotusid ka, et milline paik oli.







Ühes templis oli siis mõnus rahateenimisvõimalus välja mõeldud. Valisid foto pealt välja, millist kostüümi soovisid kanda, kohapeal oli meikar ja hunnik parukaid ja said siis endast vägeva foto lasta teha. Järjekord oli päris pikk! Fotograaf käis ja sättis su näo paika, andis märku, millise emotsiooniga peaksid olema jne. 





Olin Zhuhais kokku ühe päeva, aga kaks ööd, ehk siis ühe terve täispäeva. Õhtul käisin jooksmas, mu uus sõber (kelle nime ma ei taha välja kirjutada, sest võibolla ta käib ka siin enda nime crtl+f´iga otsimas nagu Gaith tegi:D Et eesti keelest aru ei saa, aga kõhe võib olla avastada, et su nime on kirjutatud 24 korda:D:D), ehk siis mu uus sõber inspireeris mind jooksuriideid kaasa võtma ja tõesti saan nüüd öelda, et olen nii Hiinas kui Macaus jooksmas käinud:D 

Väga mõnus päev oli, käisin ca 17 km, pluss siis jooksu 5km otsa. Aga kuna rohkem konkreetseid viperusi polnud, siis ei ole nagu midagi kirjutada ka:D:D 





No comments:

Post a Comment

Hetkeid kaamerasilmaga püütuna

Käisin kolmapäeval Amberiga ühel night-marketil viimaseid kohalikke ampse haukamas ja neljapäeval Piniga ka veel. Siia jõuavad siis neljapäe...