Friday, November 10, 2017

Happy Friday

Hehee, kuna ma tahan tänase kohta veel ühe postituse kirjutada, siis... on selle nimi happy friday... sain täna privaattuuri päris päris giidilt Taipei ühes piirkonnas, kus ma juba käinud olen... ja no! milline vahe on ikka üksinda võõrast paika avastada ja seda sama teha inimesed, kes teab teemat. Ma sain niiii palju fun facte ja üldse arusaama, kuidas ja mida Taiwani kultuur endast kujutab.

Ehk, alustame algusest. Piirkond oli mu jaoks tuttav, ma olin seal kunstimuuseumis käinud, turul käinud, seal samas piirkonnas oli ka see ülikoolimess, kus ma Gorani-Horvaatia promofilmi sattusin. Aga me käisime täna teistes kohtades!

Esiteks läksime vanadesse templitesse. Ma sain nii palju lahedaid asju teada! Michael rääkis Konfutsiusest ja veel Taiwani-Hiina pühakutest, kuidas Konfutsius oli nii tagasihoidlik, et ta ei lase enda templites kasutada enda "kujukesi", ehk tema puhul on kasutusel vaid hiinakeelsed plaadid, kus sa saad aru, et jah, see on teda ülistav tempel. Ja siiiiis ma sain teada, et igal templil on erinev "eesmärk", et on viljakust mõjutavad templid, rikkust mõjutavad templid, üldist tervist, põllumajandust paradav jne. Ehk siis erinevate soovide-murede puhul lähed sa palvetama erinevasse templisse. See tempel, kus me täna käisime, oli tervise tempel, seal käidi täpsemalt teada saama, mis sinuga kolme kuu jooksul toimub ja palvetamas, et tervisega oleks all-good.

Olen siin varemgi näinud sellised poolkuukujulisi puidust vidinaid, aga täna ma sain siis päriselt teada, et need ei ole masseerimiseks:D:D


Need kujutavad ying´i ja yang´i, ehk kaks poolust. Sa mõtiskled omaette, valmistad oma peas mingi küsimuse ette ja viskad need maha! Kui üks neist jääb ühtpidi ja teine tagurpidi, siis on kõik hästi- tasakaalus, harmoonias. Kui need "jiaobei´d" kukuvad mõlemad ühte pidi, siis on jama majas... ja siis kui soovid veel konkreetsemalt teada saada, mis su lähitulevikus teatud teemas toimub, siis mõtled ja keskendud veel ja tõmbad pimesi ühe "kau cim" pulgakese...


Selle peal on kirjas number, siis kõnnid ühtede lehekeste juurde, kus on täpsemalt su lähitulevik kirjas... täitsa mingiii 4-5 eluvaldkonda olid välja toodud. No täiiiielik woodoo! Küsisin, et kas inimesed tõsimeeli usuvad seda ja mis siis saab, kui ei lähe nii nagu need pulgakesed ja puutükikesed tõde ei ennusta sulle... Siis minnakse kallite tervendajate ja muude "soolapuhujate" juurde, et nende saatust muudetaks. Okouu, kuhu ma sattunud olen:):) Aga eks see on siis teooria, ma ei tea, kuidas ja kui palju praktikas seda kõike tehakse. 

Veel mõned fun factid! (Muide oled väga tubli, kui siiamaani oled jaksanud lugeda! Mõned lõigud on veel ees:)). Miks Taiwani templites on kõrged ukseläved? 


Need on nii kõrged- mõnes templis suht 30cm-kõrgusel, et kindlustada sinu alandlikkus, et sa kindlalt kummardaksid seda pühakut (kui ukselävi on nii kõrgel, siis pead kindlalt maa poole vaatama, et sa ei kukuks ninali), kelle templisse sa astud. 

Kuulsin veel lugusid, kuidas templis on alati neljas ilmakaares mingi teema... Huh, igas on kell, mida päikesetõusul helistatakse, et inimesed üles ärkaks. Päikeseloojangul lüüakse trummi, mis asub läänes. Siis on aeg päevatoimetused jätta ja koju minna. Templisse sisenetakse kindlalt ühelt poolt, see on "õnne sisenemine" ja lahkutakse teiselt poole, see on "õnnetuse seljataha jätmine". Ja no igasuguseid lugusid oli veel, maalide kohta templi seintel jne, ma ei hakka teid rohkem sellega vaevama, ma kinnitan lihtsalt, et jube põnev oli! 

Käisime veel Lin An Tai ajalooliste majade juures. Tegemist on ühe 19. sajandi ärimehe majaga, mis muide kunagi oli Taipei kesklinnas, aga kuna ruumi jäi väheks linnas (ha-ha), siis toodi kogu see kompleks kesklinnast ära. Ja no põhimõtteliselt 19. sajandil näidati oma jõukust sellega, et ehitati enda koduhoovi võltsmäed:D Tuleb tunnistada, et mul oli nii lahe neid lugusid kuulata, et ma unustasin pilti teha! Aga see kogu kompleks oli väga rikkalik, perel oli oma tiik, oma jõeke, omad majakesed jõel jne jne. 



Ja siis! Tauno rääkis juba mu esimesel nädalal ühest hotellist, mis näeb välja nagu väääga rikkalik tempel, et see oli omal ajal kõige esinduslikum ja olulisem hotell Taipeis. Ja Michael viis täna mind sinna Grand Hoteli, et nautida vaadet Taipeile ja et ma saaks ka näha seda hotelli. Nooo päris lahe oliii! Tegemist on hotelliga, kus on 22 000 draakoniga detaili!!! 


Käisime sealses kohvikus... ja no veel üks asi, millega ma harjunud pole. Siin ei teenindata sind lauas, sa pead minema letti ja seal kohe tasuma ja kogu aeg seal ise tellimas käima. Mu jaoks nii harjumatu, räägin seda just selle pärast, et olime täna Taipei mõistes väga fancy´s kohas ja ISEGI seal pidi letist tellima, sest keegi sust välja ei tee lauas. Aga vaade oli tõesti... väääga äge. Meil läheb siin nii vara pimedaks, et kella 18 ajal seal olles nägime nii valge taevaga linnavaadet, kui ka pimeda aja vaadet;)



Ja no muide, meil oli väga ebatalviselt soe ilm siin, pidin jälle suvekleidi välja võtma:) Ja mul on nii hea meel, et ma oma hiina keele pseudomured eile maha jätsin, sest elu on palju rõõmsam niimoodi! Mullle ikkka tohutult meeeeldiiib Taiwan! 





No comments:

Post a Comment

Hetkeid kaamerasilmaga püütuna

Käisin kolmapäeval Amberiga ühel night-marketil viimaseid kohalikke ampse haukamas ja neljapäeval Piniga ka veel. Siia jõuavad siis neljapäe...