Monday, November 13, 2017

Pro tip- ole spontaanne!

Semestri lõpp läheneb ja mina tunnen, kuidas mu päevad on rutiini täis ja ma juba tean, mis mind ees ootab tund tunni järel. Aga siis on sellised esmaspäevaõhtud nagu eile ja kõik on nagu "same same but different"! Läksin eile õhtul välja ühe kohaliku noormehega, kes 10 aastat UKs elas ja nüüd viis aastat tagasi kodumaal on. Ja teaaate, kuiiiii tore oli vahepeal sellest õpirutiinist välja astuda. Esiteks, mul oli palju põnevaid vestlusi, ma sain juua Belgia naisteõlle, agaaa kõige vahvam oli see, et sattusime sellisesse baari, kus esmaspäeva õhtuti on stand up comedy open mic. Me ei teadnud, et selline asi seal toimub ja suht mõtlesime, et tavai, silmaringilaienduseks lähme sinna keldrikorrusele, aga et raudselt on koomikud hiinakeelsed ja ma ei saa asjast aru. Mis aga välja tuli... tegemist oli üsna hubase ja intiimselt väikese ruumiga, ehk esinejad nägid ka pimeduses kõiki kuulajaid. Istekohti oli ca 20-25 ja no meil ei lastud kuidagiviisi seista, seega suunati meid teise ritta istuma. Esimeses reas meie ees ei olnud just kedagi istumas, seega mina istusin otse esinejate vastas. Ülesehitus oli selline, et sealne USA host tegi paar nalja ja juhatas koomiku sisse ja niimoodi iga koomiku vahel. Kokku esines vist ca 8-10 inimest....ja kuna me päris alguseks ei jõudnud, siis me tõmbasime oma tulekuga ka tähelepanu enda peale. Host uuris kohe, et nonii, uued näod, kes te olete ja kust te tulete. Mu kaaslasele pöörati esimesena tähelepanu ja tegelikult minuni ei jõutudki selle väikese vahepala ajal. Mis oli ka okei... sest kõik järgmised koomikutevahetused olid just mulle ja Eestile pühendatud:D Ehk siis järgmise pausi ajal vabandas host, ütles, et ei jõudnud viimati minuni, et kes ma olen ja kust ma tulen. Ma ütlen uhkelt sirge seljaga, et ma olen Eestist, olles suht veendunud, et järgnevalt pean selgitama, kus see on. Tegelikult järgnes aga naerupahvakas ja lause, et ma ei ole ainus eestlane ruumis.... ehk ca 20 inimese peale oli ruumis 2 eestlast!!! Midaaaa!!!:D:D Ja see USA host guugeldas Eestit, kui teised esinesid ja tuli iga kord millegi uuega lagedale... Vot see on mu meelest hea koomiku tundemärk, kui sa suudad kohapeal nalju genereerida. Reaalsete esinejate kohta seda öelda ei saanud, neil olid märkmed ja paljud ka vabandasid, et noh, vanad näod, te olete neid nalju juba kuulnud... no misasja.... Üks pliks ütles kohe, et jah, tema tuleb oma vanade naljadega peale, aga kuna ta näeb, et mina olen uus nägu, siis ta pühendab oma naljad mulle. Tänks, nüüd on kohustus naerda kaa.... Noh, ma ei jäänud ka võlgu ja küsisingi kõva häälega, et "Do I have to laugh now for real"? Enne seda oli teema, et eestlased on tuimad, sobis konteksti. Et natuke nagu tekkis võistlus, et kes eestlase naerma suudab ajada...

Igatahes, üks hosti nali oli see, et ta guugeldas Eestit ja esimeseks vasteks olevat tulnud "What is Estonia?" ja teiseks " Is Estonia really a country?" nagu inimesed ei usuks esimesest vastest saadud vastust:D Tõe huvides, ma guugeldasin ka Eestit praegu ja no ei tulnud need vasted, aga eile õhtul naersid kõik selle peale ikka. Päris palju allapoolevööd nalju oli ja õhtu kolm naiskoomikut tegid minu arust ennast alavääristavaid allapoolevööd nalju, aga see ilmselt äkki ilmestab siinset kultuuri? Või ma ei tea, äkki on igal pool selline arvamus, et taolised naljad lähevad inimestele peale? Oli paar vanemat meesterahvast, kes tegid ühiskonnakriitilisi nalju ja nende peale ma naersin. Muidugi teemad olid tõesti hellad, just hiljuti lahvatanud ahistamisskandaalidega seoses, maailma esikoomik tunnistas ju ülesse, et süüdistused, mis tema pihta avaldatud on, vastavad tõele. Naljad olid selle ümber, kuidas koomikud endale uue kuninga valima peavad ja kuidas too laval olnud koomik igas koomikute seltskonnas analüüsib teisi koomikuid. Igal koomikul on oma stiil ja praegu on just välja tulnud, et seksistlikke nalju teinud koomikud on ka ahistamissüüdistusi saanud. Ja et tema vaatab nüüd, et terrorismi ja muude hellade ühiskondlike teemade üle nalju tegevad koomikud on vähemalt ohutud ja ei kipu midagi ebasündsat tegema. Ma muidugi tegin ise ümberjutustuse, aga kõikide muude naljade vahel oli see arutlus päris intelligentne:D

Ja no õhtu lõppes siis sellega, et host ütles, et ta tahab selle õhtu kahe faktiga lõpetada ja need ei pruugi ilmtingimata omavahel seotud olla, AGA fakt on see, et nii naeruvaeset open mic õhtut pole enne olnud JA FAKT on see, et publikus pole kunagi nii palju eestlasi olnud:D Hahaaa!!

Päris hea moment oli see ka veel, et kui koomikud lõpetasid, siis inmesed hakkasid omavahel jutustama. Minu kaaslane leidis oma kolleegi sealt, kellega ta kudrutas ja mina läksin korraks eestlase juurde. No tüüpiliste eestlastena vahetasime ca 3-4 lauset:D Mis teed siin, kaua oled siin ja vsjo. Kui kaaslasega ära läksime, siis soovisin eestlasele "enjoy" (teadsin, et ta on Taiwanis vaid nädalaks, aga ta on siin mitu korda käinud juba). Ja mu kaaslane küsib, et aa, et kas meil ei ole kodumaalastega kombeks chit-chattiga, kui me kuskil võõras riigis kohtume. Ma sain itsitada ja öelda, et welll... me jutustasimegi vahepeal:D:D Bo oli siuke, et eem... ma isegi ei pannud tähele, et millal. Ja siis ma sain rääkida toredast stereotüübist, kuidas me ei ole suured suhtlejad, pigem hoiame omaette ja vaikime... ja no tegelt too eestlane oli ka veidi selline, et ta tegelikult väga muga suhtlemisaldis polnud:D Aga no mida kokkusattumust, tema oli esimest õhtut Taipeis ja oli ka pooleldi juhuslikult sinna comedy nightile sattunud:D

Ja PS: käisin eile sellises hipsterlikus linnaosas, mul oli niiiiii lahe näha käsitööõlle baare ja reaalselt puitu sisekujunduses (plastiku asemel:D:D keskmine Taipei toidukoht on üleni plastmassist!). Bo rääkis, kuidas see tänav, kus me käisime on just selline pubiralli tänav, et teie Taipei suur ülikool on just seal lähedal ja tudengid käivad seal ja siiiiis sain aru, kui lahedas piirkonnas Leedu Sofija ülikooli asub. Muidugi mu rahakotile on kasulikum, et meil ei ole siin selliseid ahvatlusi ja pigem rohkem loodust, aga no... tema on igatahes küll väga õigesse piirkonda õppima sattunud, talle sobib see keskkond:)



PS!!! Bo selgitas mulle ühte fenomeni! Nimelt on inimesed tänaval nii aeglased, SEST liikluskultuur siin on alla arvestust, keegi reegleid ei jälgi. Ehk siis sa tunned end kaitsuna ja turvalisena, kui kõnnid tasa ja targu, sest.... liiklusvahendeid sa usaldada ei saa! Vot siis.... 

No comments:

Post a Comment

Hetkeid kaamerasilmaga püütuna

Käisin kolmapäeval Amberiga ühel night-marketil viimaseid kohalikke ampse haukamas ja neljapäeval Piniga ka veel. Siia jõuavad siis neljapäe...