Friday, November 3, 2017

Eesti müügimehest

Teate! On laupäeva hommik, mul on kõrval mõnus cappuchino, Roxette paitab oma muusikaga kõrvu ja ma loen EPLi. Meie eelmisest peaministrist ja eelmisest Riigikogu aseesimehest. Ja mu soe-soe soovitus on kõikidel oma sõpradel seda lugeda! See on veebis parooliga loetav: http://digileht.epl.delfi.ee/lp/taavi-roivas-mulle-on-oeldud-et-eesti-riigile-ei-ole-minust-paremat-muugimeest?id=80051958 . See on üsna pikk artikkel, varuge kannatust ka:) Aga see tekitas mus niiiiiii palju emotsioone. Mul on veidi hirm seda postitust praegu kirjutada ka, sest ma võin ise sinisilmne olla ja kergelt uskuda seda, mida ma loen, aga kui sa mingis osas teisiti arvad või rohkem minust tead, siis kirjuta mulle! Ma hea meelega avardan oma silmaringi ja astun arutellu sel samal teemal.

Mida ma sealt artiklist välja lugesin? Härra Rõivase Singapuri visiidi kohta on meedias väga konkreetne fookus olnud ja see teema on kindlapeale olnud vajalik ja samas toonud meedia väljaannetele väga palju klikke, televaatajaid jne. Ja tõestiiii on jäänud täiesti tahaplaanile see, miks ja mida Eesti delegatsioon Aasias tegi. Ja tundub, et keegi pole küsinud ka visiidil käinute käest, et miks nad seal käisid... sest kollane meedia müüb ja ma kardan, et ajakirjanikelt oodatakse väga tihti selliseid fookuseid lugudele, mis tooks raha sisse. Ja see omakorda tapabki ajakirjaniku oskuse näha kaugemale, tahtmise kirjutada sisu analüüsivaid artikleid, sest see on riskantne. Rahvale ei pruugi peale minna. Oled oma aega raisanud ja üldsegi mitte raha sisse toonud. Nõiaring...

Ma ei hakka seda artiklit ümber jutustama, sest ma tõsimeeli soovin, et sa selle ise läbi loeksid, aga kopeerin mõned lõigud, mis mulle kananaha peale tõid. 

Aga veel kord: selliste visiitide kasutegur on kümneid kordi suurem kui see tühine arve. Kõige efektiivsemad kulutused, mida EAS üldse teha saab, on visiidid mõne tuntud poliitikuga, kellega ettevõtjad tahavad kaasa minna. Ametlikud kohtumised riigi juhtkonnaga annavad visiidile uue kaalu ja ka kohapealsed ettevõtted avavad oma uksed meelsamini. Kas see maksis tuhat eurot rohkem või vähem – see on lühinägelik ja pentsik lähenemine.

___________

Tuldi konverentsidele, kus esinesin ja rääkisin, kui äge riik on Eesti. Andsin intervjuusid, mille vaatajaskond on miljonites. Singapuri kõige populaarsem ajaleht trükkis meist üle lehe loo. Bloombergi telekanalis oli intervjuu minuga Slushi konverentsi päeval ja lahkumispäeval andsin prime time’is otse-eetris intervjuu Channel News Asiale. Kanali leviala on Beirutist Pekingini – kolm-neli miljardit inimest –, see on kõige vaadatum telekanal kogu regioonis. Mul oli võimalik 15 minutit järjest rääkida, kui äge riik on Eesti. Sellist summat EAS-il ei ole, et sellist eetriaega osta.

Ja kui jättagi kõrvale Taavi Rõivase persoon või see, mis kogu Aasia visiidi taustal toimus, siis seda ma usun tõsimeeli, et need kaks kopeeritud lõiku on tõesti tõesed ja kui keegi suudab meie pisikese Eesti jaoks selliseid intervjuusid ja kõnesid teha, siiis see on ainult tänuväärne. Olen ise näinud Taavi Rõivase The Daily Show esinemist, no ta oli muhe ja samal ajal pildus häid fakte Eesti kohta... Just amazing! Soovitan seda ka vaadata, see on 5-minutiline klipp:) 

Kuhu ma jõuda tahtsin... sinna, et kõik ei ole must ja valge ja palun-palun proovime olla iga päev natuke targemad ja analüüsivamad ja pingutame, et natuke sügavamale igas teemas näha.



No comments:

Post a Comment

Hetkeid kaamerasilmaga püütuna

Käisin kolmapäeval Amberiga ühel night-marketil viimaseid kohalikke ampse haukamas ja neljapäeval Piniga ka veel. Siia jõuavad siis neljapäe...