Saturday, September 2, 2017

3 tundi ja 6 km loomaaeda

Täna ärkasin ülesse, Rebecca põõnas, teadsin, et pimedas toas ma passida ei viitsi, seega võtsin kohe plaani minna välja. Telefon näitas, et kraade on 28 ja kerge vihmaoht on. Perfect, seda ilma kannatab juba ilusti. Lihtsalt konteksti loomiseks... eile ja täna on samasugune ilm olnud ja kohalikud kannavad pusasid ja mõni ka jopet. Minu puhul tähendab see juba seda, et okei, pikad püksid võib jalga panna ja nendega ei sula ülesse:D Ma poleks uskunud, et ma seda juba nädal pärast aklimatiseerumise algust ütlen. Loomaaed on mu ühikast ca 1,5 km kaugusel, mõtlesin, et see on idekas, kuhu täna minna. Seal kõrval on ka kohe kaabelautode koht, et esmalt lähen käin jalutan loomaaias mäkke ja siis sõidan kaabelautoga veidi kõrgemale mäkke veel.


Ja siis tahtsin veel ühte templisse ka minna, mis samamoodi on ca 1-2 km kaugusel, mäkkeronimiskaugusel ühikast. Meenutan ikka veel, et sellised plaanid said tehtud, sest ilm oli parajalt jahe ja muul ajal ma ei suuda mäkke ronida (meenuta ühe päeva kooliminekut, kus mul käed värisesid pärast).

Kuna ma end eile päris kohviga nii hästi tundsin, siis mõtlesin, et ma tõmban tänase päeva ka sellega käima. Ma muidu eiran neid USA kette, mis siin esindatud on, et võimalikult palju kohalikku kraami tarbida, aga selle kohviga poputamise jaoks võtsin ühe kohvikukese, mis siiski lattet pakkus.



Ahjaa, esimesed postkaardid panin ka posti, mõista-mõista, kes miskit enda postkastist leiab ca nädala pärast? 

Lippasin siis loomaaeda, sinna saab sisse muide makstes transpordikaardiga:D Lahe, nagu nende roheline kaart, mida mitmes kohas kasutada saab. 


Kohe alguses vaatasid mind alpakad vastu, meenusid ikka taolised naljad: 


Ma kogu rohkem kui kolmetunnise tripi kõiki loomi ei jaga teiega, aga ma räägin sellest, KUI lahe see jälle oli. Nagu tõestiiii, ma olen kaks päeva nii elevil olnud! Siin ka polnud ma teadmatuses, igal pool olid hiina ja ingliskeelsed sildid. Ja seal oli hästi palju perekondi ja loomaaed oligi väga hariv... mitte ainult lastele, minule ka. Koaalade üle on loomaaed eriti uhke, need on Austraalia loomaaiaga koostöös Taiwani toodud, nende kohta oli palju tarkust jagatud. Ma vist ei hakka kõigest kirjutama tõesti, näiteks, et koaala sünnib 35-päevaselt ja siis kuuenda elukuuni elab ema kukrus ja areneb seal edasi. Ja koaalaemme nibud on ka seal kukrus sees!! 




Mulle hullult meeldis, et ma oleks nagu kuskile troopikasse-vihmametsa sattunud. Muide, seal olidki sektsioonid loodud niimoodi,et Aasia vihmametsade loomad, siis Austraalia loomad, Aafrika loomad, kõrbeloomad, linnud, reptiilid ja maod (õaaad, see oli mu jaoks kõige... rohkem negatiivseid emotsioone tekitav. Mulle ikka üldse maod ei meeldi). Mu meelest hästi lahe niimoodi presenteerida loomi, lastele jääb ka meelde paremini, et kus mingeid loomi tegelt looduses kohtab. Muidugi praktiline vajadus ka nii üles ehitada, sest igal pool oli ju erinev keskkond loodud. Muide, isegi pingviinid olid olemas!! Ja seal oli ju troopika asemel ilgelt külm keskkond loodud. 





Igal pool oli hästi palju rohutirtsude, konnade hääli, liblikaid- iiiiilgelt palju liblikaid. 


Ja see oli ka üsna interaktiivne, sai mingeid asju katuda, vajutada, mingit näitemängu kuulata- kaamlite kohta kuulasin isegi. See pilt on muide konteinerist, kus elevante veetakse. 

Jõudsin koju tagasi, olin 9 km läbi kõndinud juba ja jätsin Maokongi uueks päevaks. Aga lihtsalt.... uskumatuuuult lahe oli seeee!!! Ahjaa, no lindude sektsioon oli ka veel. Ma polnud teadlik, et täiesti neoonoranž lind on olemas. 
Näppasin selle pildi netist, aga nende tüüpide nimi on Scarlet Ibis ja nad ongi niiii neoonsed!!! 


Seal oli muidu hästi palju lahedalt värvilisi ja uhkete sabadega linde, aga kuna nad elavad üsna suurtel territooriumitel, siis pildile oli neid raske tabada. Aga nagu eile miniatuuride muuseumis, siis ma reaalselt pidin ahhetama ja ohhetama vahepeal, et KUI lahedaid loomi ja linde on olemas. Nagu kuskile filmi oleks sattunud, tegelt ka! 

No comments:

Post a Comment

Hetkeid kaamerasilmaga püütuna

Käisin kolmapäeval Amberiga ühel night-marketil viimaseid kohalikke ampse haukamas ja neljapäeval Piniga ka veel. Siia jõuavad siis neljapäe...