Wednesday, September 20, 2017

Kuidas ma kannatlikult kolm tundi ühe koha peal põrandal istusin!

Täna räägin ma sellest, kuidas eelmisel reedel käisin Tiibeti vanima, Nyingma koolkonna Dudjom õpetusliini bhutanlasest õpetaja Garab Dorje Rinpoche keskuses chöd-praktikal! Jep, jubeee keeruline lause, ma ise ei kirjutanud seda ka, Tauno ütles mulle pärast samal õhtul:D Ehk siis kõik algas sellest, et Tauno, see sama eestlane, kellega ma Delfi-staariks sain, kirjutas mulle, et läheb oma lastega budismi-praktikale ja kutsus mind kaasa. Ilmselgelt ma midagi ette sellest ei teadnud, Tauno vaid ütles, et ca 3,5h tundi kestab ja kohtume kell 18 seal ja seal sel ja sel päeval. Ok, teeme ära! Minu jaoks oli see äge võimalus näha enda maailmast kaugemale, laiendada silmaringi. Ja seda ta oli ka!



Sissejuhatuseks muidugi... ma kasutan väga hea meelega Taipeis ühistransporti, aga seda juhul, kui mul ei ole aja peale minekut. Ma lihtsalt ei saa usaldada Google mapsi ajaarvestust, sest... no ei saa ju:) Ja päris tund aega varem ma kohtades ei jaksa olla, isegi, kui mulle meeldib varajane olla. Seega, olen kellaajalistesse kohtadesse enamasti Uberiga läinud. Ja usaldanud seda aega, mida Uber mulle pakub teekonna läbimiseks. Reede õhtul aga ei arvestanud Uber reedeõhtuse liiklusega ja jäin 20 minutit kokkulepitud ajast hiljaks. Pidime minema esialgse plaani järgi enne praktikat ka restosse sööma, aga see jäi siis sel korral ära, jõudsin üsna täpselt, et saada Taunolt sissejuhatus sellesse, mis õhtul juhtuma hakkab. Okei.... kui Tauno satub seda lugema, siis ta näeb, et ma kasutan valesid väljendeid:D Aga ma ei mäleta täpseid termineid, loodetavasti sisu väga ei muutu sellest. Enivei, enne keskusesse minekut läksin poodi, et osta sellele samusele õpetajale-jumalale andamit (?), Tauno ütles, et soovitatakse osta puuvilju, pakendamata puuvilju. Ja mitte just ka banaane. Seega kolm õuna ma endaga kaasa haarasin ja sisse minnes ära need andsin. Osad inimesed olid küpsetanud midagi, paljud olid toonud puuvilju, mõned ka poepakendatud magustusi jne. Siis tegime läbi "tervitusrituaali", ehk siis kummardasime kolm korda kõigi õpetajate poole. Ehk seal oli kolm sellist põhivenda, kelle pildid olid üleval ja esmalt siis tegime selle rituaali kõigi poole ja siis igaüks veel tegi kolm kummardust oma õpetaja poole ka. Ja sel korral oli kõigil võimalus küünal süüdata ja paluda kõikidele inimestele ja olenditele puhastumist (?). Ma arvan, et see oli see, mida me soovima pidime, okou:):) Meid oli sel õhtul koos ca 70-90 inimest, enne seda põhiosa pakuti taimetoitu ja jutustati omavahel jne. Mõnus sõbralik õhkkond, Tauno üks lastest oli eriliselt nunnu sõbrants sealsete naistega ja kudrutas aga ringi.



Enivei! Kõik see õhtu põhines (minu jaoks) ühe raamatu tekstide esitamisel, seda siis läbi laulu ja helide (kella ja trummiga) tekitamise (nagu ka videost näha on).
Raamat oli paks, ca 3 tundi võttiski aega selle läbi laulmine. Minu üllatuseks oli see olemine seal väga vaba, et kui tahtsid ja pidid, astusid hiljem ligi, kui ei jaksanud istuda, tõusid püsti ja sirutasid end. Kui tahtsid, tegid pilte jne. Mina ikkagi eeskujulikult istusin ja jälgisin ka raamatut, seal oli ingliskeelne tõlge ka juures. Mitte, et mulle oleks midagi meelde jäänud või ma oleks reaalselt aru saanud:) Aga ikkagi, päris lahe oli.



Vahepeal käisid ohverdusrituaalid(?), ehk viidi oma õpetajatele neid asju, mida me olime kokku toonud. Ja no vahepeal üks väike pealuu ka. Ma ei tea, kui reaalne see värk oli, aga no iga kuu need praktikad toimuvad ja iga kuu siis... mingi pealuu ohverdavad:D

Ja lõpuks siis jagati meile ka pühavett, mis on otse Tiibetis siia toodud. Peopesa peale pandi lusikatäis, kui miskit suhu ei jõudnud, siis pidi käega üle käima need tähtsad tšakrad (ehk need tšakrad, mis asuvad otse pealael ja kuskil rindkere juures ja siis silmade vahel laubal ka). Ja püha-veini anti samamoodi peapessa ja ühtesid terasid ka, mille point mul kaduma läks. Upsi.


Ma pean kaks pilti meie lustakast seltskonnast siia panema, sest esimesel on Tauno natuke hirmsa näoga, ta tegelt on väga vahva. Aga no esimesel pildil olen mina ise ilusam:D Ha-ha!



Et vot siis sellised seiklused tegime reedel läbi:) 




No comments:

Post a Comment

Hetkeid kaamerasilmaga püütuna

Käisin kolmapäeval Amberiga ühel night-marketil viimaseid kohalikke ampse haukamas ja neljapäeval Piniga ka veel. Siia jõuavad siis neljapäe...