Wednesday, December 13, 2017

Friday aka Wednesday Favourites



Hakkasin reedest postitust kolmapäeval ette valmistama, aga lõpuks tundus, et noh, täitsa terve postituse jagu juttu sai juba kirja, et võib selle kolmapäeval ka ju üles panna juba;)

Kas sulle tundub, et olen blogist kaugenenud? Kirjutama hakanud parajalt kuivalt, et enam ei kutsu sellele lehele klikkima? Mul endal natuke on selline tunne tekkinud, sest nädala sees olen usinalt õppimas ja nädalavahetusel teen küll põnevaid asju, aga samas kirjutan neist justkui poole vinnaga, sest paljud emotsioonid on seotud just seltskonnaga ja seda osa ma blogis nii elavalt ei taha kirjeldada. Aga kui mulle kirjutad-helistad, siis räägin sulle hea meelega ja saad vahetuid emotsioone ka näha:) 

Aga täna tahan rääkida hiina keele arengutest, oma eksootilisematest klassikaaslastest ja ILMAST. 

Hiina keelest 

Teate seda tunnet, et everyday is same same, but... Täna vaatasin end järsku kõrvalt, et mida hekkki, ma kirjutan hiina keeles nagu eesti või inglise keeles... muidugi mu sõnavara on väääga piiiratud, aga uue semestri sõnavara piires kirjutasin lihtsalt automaatselt. Ja mõtlesin, kuiiiii laheee see on! 


Sain täna aru, et meie praegused tunnid on oiiii kui palju igavamad, kui eelmisel semestril, aga ma olen selle kahe nädala jooksul reaaaalselt korralikult arenenud. Ei saa vist kahte head asja korraga:) Aga ma olen rahul, ma võin nalja Rebecca ja oma sõbraga teha, koolis peabki tõsine olema! Meil on nüüd nädalas kolm testi sõnavara peale... mis on nii lahe, sest kui ma hieroglüüfe ise oskan kirjutada, siis ma saan virtuaalselt ka hiina keeles kirjutada. Siiamaani on niimoodi olnud, et julgen suuliselt vaid tunnis rääkida, sest... seal on kõik tumbad:D Aga kohe, kui ma kohalikele midagi ütlen, siis nende reaktsioon on "what? could you repeat"... no jeee ma julgen korrata:D Aga nüüd on meil üle päeva 20-25 hieroglüüfi ja selle tooni peale test, ehk muud võimalust pole, kui selgeks need asjad saada. 

Ja uus asi, mida ma tegema hakanud olen, on hiinakeelsete laulude kuulamine:D Spotify´s on Taiwan pop music 2017 playlist ja pääääris paljud sõnad on tuttavad lauludes, jeeee! No täiega lahe on sellist edutunnet vahepeal hiina keele osas tunda ka ;) 

Eksootikast 

Ükspäev hakkasin mõtlema, et olen siinoldud aja jooksul enda jaoks kahe väga erinevast kultuuriruumist inimesega tutvunud. Üks on Gaith, kes on islamiusulisest riigist ja alles ükspäev Svaasimaa Lelost mõeldes sain aru, kui materiaalsest perest või riigist Gaith pärit on. Muidugi on minu arvamus kujunenud täpselt selliselt nagu Gaith seda tekitas, aga mul on Jordaaniast selline tunne tekkinud, kus inimeste eesmärk on rikkaks saada ja kuidas kõik toimub onupojapoliitiliselt ja ilmselt on mul see tunne just selle pärast tekkinud, sest Gaith ise on Jordaania suurest ja tähtsast perekonnast pärit. Ja siis Svaasimaa Lelo... ma ühe vahetunni ajal hakkasin selle Aafrika riigi kohta kõva häälega lugema ja Leloga arutlema. Ja no nemad on ikka sellised nunnud alasti ringi kalpsavad õnnelikud ja vaesed hinged. Noh, muidugi on neil VIIETEISTKÜMNE ametliku naisega kuningas, kes on pururikas, aga keskmine svaasikas on vaene ja isegi ei tea, mida selle rahaga teha võiks. Ma tajusin, et Lelo ise on kuidagi kaitsval positsioonil oma riigi osas. Aga no tegelt ka niiii lahe on tundma õppida ühe vaese Aafrika riigi inimest ja tema mõttemaailma! Näiteks oli meil pikk ja tuline arutelu teemal, et miks peaks/ei peaks inimene vaid ühe inimesega abielus olema. Mäletatavasti Jordaanias võib ka kuni neli naist olla, aga seda ei praktiseerita palju, sest kõigil naistel peavad võrdsed tingimused olema ja see on materiaalselt mehele koormav. AGA Svaasimaal, no miks sa peaks end piirama, kui sa armastad seitset naist, siis sa abielludki seitsme naisega. Ja oled kõigiga ühtviisi kesistes elutingimustes:D Ja no nagu ma ühes postituses mainisin, siis Svaasimaal on kõige kõrgemad HIV ja AIDSi numbrid, mistõttu on oodavat keskmine eluiga inimestel 32. aastat. Lelo on 25.... 


Põhimõtteliselt esimene Google leht on täis selliseid traditsioonilises alastuses inimestest ja ma uurisin täitsa siirast huvist, et kas see ongi igapäevane rõivastus Lelo kodus... no sain sellise poolkaitsepositsioonis vastuse, et ei, neil on riideid ja neil on autod ja poed ja rongid ja mis kõik veel:D No tore:) Neil on ka iga aasta traditsiooniline süütute tüdrukute festival, kust mehed endale naisi valivad... Ja no sellest ei piisa, et sa ise ütled, et oled süütu neidis, sind kontrollitakse üle, et ikka aus diil oleks. Ja siis mees valib su välja ja no siis... on otsustatud ka, abiellute ja saate lapsi. Mida teistsugust maailma, eksole:) Selle pärast selle lõigu nimi ongi "eksootika" 

Ilmast 

No mis eestlane ma oleks, kui ma ilmast ei räägiks iga kord:D:D Aga seekord jagan videot hetkest, kui Rebeccaga olime jälle 19-kraadises vees ujumas käinud. Õhutemperatuur on siin päeval 16-19 kraadi ja vesi basseinis... 19!! Ehk et kui kuskil pole soojustust, siis ega bassus ka olema pea. Meil on Rebeccaga oma inside mõisted juba tekkinud... et kui arutame, millal ujumaminek, siis uurime, et when will we go and become icecubes... ja kui me vette plärtsame, siis teeme penguinvibe´i, sest nii saab sooja veidike;) No ja... kui me ära ujunud oleme, siis soojendame oma näo ja varbad FÖÖNIGA ülesse:D 



No comments:

Post a Comment

Hetkeid kaamerasilmaga püütuna

Käisin kolmapäeval Amberiga ühel night-marketil viimaseid kohalikke ampse haukamas ja neljapäeval Piniga ka veel. Siia jõuavad siis neljapäe...