Sunday, December 17, 2017

Käisin toidutaevas nädalavahetusel!

Mu nädalavahetus oli mitmes mõttes silmiavav, lahe! Teate, kui te guugeldate ja loete Taiwani kohta, siis umbes iga artikkel ja blogipostitus räägib siinsest söögist ja selle imelisusest. No ma ei olnud aru saanud ega näinud ja imestasin, et millest nad räägivad. Nuudlid ja riis igal pool erinevalt valmistatuna. AGA siis oli see nädalavahetus, kus käisime sõbraga kahes täiiiiiesti taevalikus kohas söömas!

Esiteks, laupäeval Hong Kongi dim sumi söögikoht. FYI: dim sum on hiina viis söögi tegemiseks ja presenteerimiseks, ehk siis väikesed, enamasti aurutatud, ampsud. Ja selle dim sumitamise juurde on täiesti omad traditsioonid, näiteks autentsetes söögikohtades saab kogu aeg tasuta teed juua, ehk tee peab ojadena voolama. Ja seda ta voolas ka, see koht, kus me käisime, oli hong kongi pärane (muide, mu eesti keelt armastavad sõbrad, kuidas seda väljendit õigesti kirjutatakse? ma muidu kirjutaks eestipärane ja venepärane ehk väikese tähega ja kokku, aga Hong Kong on kaks sõna!!! Help!) ja see oli nii moodne koht ikka. Väga high-tech! Kuum vesi tuli seina seest ja selline kraanike oligi iga laua juures, pildil ekraanilt paremalpool kohe:) 


Ja kuidas siis söögi tellimine välja näeb... sul ongi selline ekraan, scrollid seal edasi-tagasi, neil on märgitud inimeste TOP10 valikud, saad korraga 4 rooga valida ja siis need jooksevad sinuni selle siini peal, mis ekraani kohal on. Mu jaoks oli kogu see rituaal niii põnev, et ma keksisin seesmiselt nagu väike laps kommipoes. Ja no sööögid olid ka täiesti suurepärased!! 



agaaa.... kui ma neid asju kirjeldama peaks või ütlema, et mida me sõime, siis... ma jään hätta:D Ülemisel pildil on krevettidega pelmeenid ja magus ananassisai võiga, järgmisel pildil on vist sealihaga selline kakuke, mille lahti tegid näppudega. Selle kõrval see üksik muna oli magus asi, selline munavalget meenutav plöga tuli sealt välja, kui see näppudega lahti teha... 


Hmm ja siin pildil:D well, minu taldrikus oli jälle mereandidega pelmeenike, kaugemal on kapsakoogike vms, soolane asi. Ja siis see üksik poolik asi on nagu taina sees mingid asjad, sealiha ja tofu ja mingid värgid veel... Kuna ma toiduainete osas pirtsakas pole, maitse on oluline, siis ega ma väga uurinud, mida ma söön:D Asju tellides ma nägin nende nimesid, aga jah, mälu pole enam see sama:D 


Ja kui sa üksinda tuled, siis sul on selline enda üksik station söögi tellimiseks ja söömiseks:D No ma pole enne nii tehnoloogilist söögikohta näinud, ausalt ka:D Aga ära unusta... maailma suurimad robotite tegijad on Aasia riigid, seega imestada pole midagi. 



 Muide, see jook mu ees on külm piimateekohv:D Väga iseloomulik Hong Kongile ja reaalselt oli selle maitse niii põnev, esmalt tunned kohvi ja siis järelmaitse on teemaitseline:D Ja jep, just nii õhukeselt saigi 16. detsembril väljas olla:D Mul oli enda kõige suvisem lendlev kleit ja teksatagi...Ei saa nagu kurta:D

Ja eile siis! Huh, see oli ka niiiiii hea! Käisime enne õhtusööki Royal Palace´is, ehk siis nende ajaloo-kunstimuuseumis. Ma oma järgmise postituse jaoks uurin välja, mis ta täpselt on, sest mulle tundub praegu õige seda nii üldajaloo kui ka kunstimuuseumiks nimetada:) Igatahes, Hiina-Taiwani ajaloos on palju potte, söögi tegemiseks ja säilitamiseks mõeldud potte, me vaatasime neid ca 2 tundi järjest, muidugi pidime pärast seda hotpot´i sööma minema. Jällegi minu jaoks uus väljend, aga selle taga on täitsa lugu... Hotpot on järjekordselt siinse kultuuri viis söögitegemiseks. Sul on selline kuum puljong-supp, mille sees on siis igasugused värgid. No näiteks kapsa sisse mässitud liha, siis mingid mereannid, seened, tees keedetud munad vms... Ehk sa tänapäeva söögikohtades saad oma hotpoti ise komplekteerida. Ma lugesin üles praegu asjad, mis minu hotpoti sees eile olid:D Ma lasin sõbral need muidugi välja valida, sest ma ei osanud väljanägemise järgi midagi tuvastada:D Väljaarvatud tees keedetud muna. Saate aru, sellist asja saab küll vaid siinpool maakera, ma usun. Et 7/11, ehk siinne kõige tüüpilisem convinient store müüb tees keedetud munasid nagu meie R-kiosk kabanosse müüb:D Haha, nii koomiline mu meelest, AGA ma sain oma esimese tees keedetud muna eelmine nädal night marketilt ja I was sold. Pidin eile ka saama!



Ja mu meelest oli see söögikoht ise ka lahe, see asus muidugi täiestiiii teisel pool linna, minu metrooliini teises otsas:D Selline pime urgas põhimõtteliselt, aga lahe oli see, et põrand oli puidust, selliste paksude tammelaudadega ja koha omanik oli selline... 40ndates naine, kes hästi mõnusalt ise ka laudu teenindas. Muide, see söögikoht oli tegelikult nime poolest jaapanipärane. Et ma küll hõikasin postituse alguses, et Taiwan on söögiparadiis paljude arust, aga näed, mõlemad söögikohad, mida nautisin, olid teiste suunitlustega:) Oh well, mu jaoks oli põhiline, et niiii mõnnad kõhutäied olid!



No comments:

Post a Comment

Hetkeid kaamerasilmaga püütuna

Käisin kolmapäeval Amberiga ühel night-marketil viimaseid kohalikke ampse haukamas ja neljapäeval Piniga ka veel. Siia jõuavad siis neljapäe...