Thursday, December 7, 2017

Friday Favourites


Need, kes mind veidi paremini tunnevad, võivad ette kujutada, kui väga mulle need Friday Favourite´side postitused meeldivad. Ma saan ju postitusele iga kord uue päise meisterdada! I just love making them! Ja kui mul veel 15 minutit tagasi ei olnud päris kindlat ideed, millest ma täna kirjutan, siis selle päise kujundamisel sain aru, et ma räägin Taiwani talvest! Mulle natuke meenutab see soojust ja hubasust, see pilt ja just soojusest ja hubasusest siin saarel praegu puudust on.

No teate, see ei ole üldse naljaga öeldud, aga Taiwani ilm on nagu KÕIGE KAPRIIISSEM NAINE üldse! Esiteks, ei suuda ta otsustada, milline aastaaeg olla võiks. Veel novembris oli selliseid hetki, et üks päev on 17 kraadi ja järgmine 30!! Ja no mina mäletan augustist-septembrist-oktoobrist seda TAPVAT KUUMUST, ma ei olnud lõpuni kindel, et ma selle üle elan. Ja mis meil nüüd toimub... Kraade on 14-15, real feel 10-11. Niiskusega on kõik temperatuurid võimendatud- soe soojem ja külm külmem. Mäletan seda Hollandist ka, kuidas kraadide poolest oli suht soe talv, aga real feel oli jäiselt külm. Ja minu kallis Taipei on mägedega ääristatud, seega see niiskus ja pilved ja kogu mudru püsib ilusti siin linna kohal ja ei liigu mitte kuskile:) Jeee! Veel toredusi, muide! Et ega siin majadel radiaatoreid või muid asju pole, mis sooja annaks. Uuematel majadel on õhukonditsioneeril soojendussüsteem ka küljes, aga... enamus majad on seest sama külmad, kui väljas on:D Mis te arvate, kuiiiiii soojad ja kuivad riided näiteks hommikuti selga pannes on? Ma vahepeal "kuivatan" oma riideid kapis ventikaga. Tauno rääkis kunagi, et tema ülikond läks hallitama, kui ta esimest korda Taiwanis oli, no upsi! Ma pole enne sellise asjaga kokku puutunud, et nii niiske on, et riided, mida tihit ei kasuta, võiks hallitama minna:D Ehk siis jah, loo point- kõigega harjub, aga too ilmataat siin on ikka väga tujukas:)  Ja no eks fun part on see, et ega mul polnud külma ilma riideid kaasas ka:) Kas ma sain see nädal endale saapad, reaalselt pahkluudeni ulatuvad püksid ja paksu kõrge kraega kampsuni osta? Jah!



Ja kuna selle nädala highlight on olnud ikkagi uus semester koolis, siis ma kirjutan sellest ka veidi. Mäletatavasti oli eelmise semestri algus ka tšill ja grill, läksime mõnusa tempoga koolis edasi, kõik tundsid end hästi, KUNI BABAHH, illlllgelt kiire hakkas ja me võtsime ühe peatüki umbes ühe minutiga. No faktidest rääkides, siis võtsime alguses 6 nädalaga 6 peatükki ja siis teise 5,5 nädalaga 10 peatükki. Ja teatavasti lähevad peatükid aina raskemaks, mitte kergemaks... Oma uuelt sõbralt kuulsin, et see on täiesti normaalne Taiwanipärane planeerimine, ehk siis... no planning at all. Ja ma ei taha seda sama situatsiooni läbi elada, seega olen vaikselt pushima hakanud koolis, et liiguksime kiiremini edasi. See näeb välja selliselt, et leppisime nädala alguses kokku, et hakkame kolmapäeviti ja reedeti teste tegema. Kolmapäeval sõnavara ja reede peatüki lõpetuseks kogu peatüki peale. Kolmapäeval tundus, et oleme esimese.... kusjuures VÄGA LIHTSA peatüki läbi nämmutanud seitse korda, et võiks juba testi teha. Pakkusin välja, et ehk teeme juba homme, ehk neljapäeval. Jee, saime ühe päeva võitu ja liikusime kiiremini edasi. Täna, ehk reedel, vaatasin, et no misasja, tegelikult oleme teise peatükiga ka nii kaugele jõudnud... ehk uurisin, kuidas tundub, kas võiksime sõnavara testi kolmapäeva asemel esmaspäeval teha:D Mu lemmik Svaasimaa pliks oli muidugi nii vahva reaktsiooniga, et mis mullll viga on, aga küll ta aru saab, et see on hea. Rääkisin oma poindi ära, et miks ma pushin meid alguses kiiremini edasi minema ja õpetaja siis ütleb, et "yes, i think the teacher has to push you a little bit, you will work harder then". Ja paar julgemat pead pööras minu poole ja ütlesid "thanks, laoshi", ehk siis aitäh, õpetaja:D

Ahjaaaaa, fun fact! Olen viis päeva istunud sakslasest pastori kõrval:D See oli päris humoorikas täna. Meil hakkavad igal reedel presentatsioonid ka olema, sel korral tegime iseenda kohta- kodumaa ja perekonna. Ja no see praegune klass ei ole kuidagi nii kokkuhoidev või üksteisest huvituv, et ega me väga ei teagi üksteisest. Võibolla on asi ka selles, et suhtleme rohkem hiina keeles ja no... kes peaks teadma, kuidas on riigiteadlane või HR hiina keeles olema:D Enivei, väga irooniline, et pastor istub kõige ateistlikuma riigi kodaniku kõrval:D Niigi Bo naeris mu üle, kui ma nende St Pauli jäänuste juures Macaul elasin, et äkki ma muutun rohkem "holy´maks", Macau tänava nimi oli Rua de Ressureicao, igatahes siiamaani ma veel ei tunne end usklikumana, ka mitte tänu sellele, et saksa pastor mulle viis päeva juba võnkeid saatnud on:D Tegelikult on ta väga lahe poiss, ärge saage valesti aru;) Abielus muide Taiwani budistist naisega!

Sel nädalal kohtusime viimast korda eelmise klassiga täiskoosseisus ka! Taani Filip sõidab homme hommikul koju tagasi, käisime veel riisitamas ja muljetamas, kuidas kellegi uus klass on:)




Ja muide! Mul on hea meel, et mul on tekkinud natuke rohkem selgust ja teadmist, et mu blogi lugejatel on näod ka olemas! Tsau Grete, Helen, Gabriela, Martti (!!), Siiri, Britta ema!


2 comments:

Hetkeid kaamerasilmaga püütuna

Käisin kolmapäeval Amberiga ühel night-marketil viimaseid kohalikke ampse haukamas ja neljapäeval Piniga ka veel. Siia jõuavad siis neljapäe...