Thursday, October 26, 2017

Friday Favourites


Sel nädalal räägin sellest, kuidas Macaule piletid ostsin, kuidas postkontoris raha välja võtmine käib ja sellest, et hiina keeles ei ole tähestikku! 

Ma lähen Macaule! 
Teatavasti on meil peagi üks semester läbi, ehk esmalt tuleb veel palju pingutada, et semester edukalt lõpetada, aga nüüd on mul igatahes väga lahe motivatsioon ja siht ka silme ees! 24. novembril on lõpueksam ja kohe järgmisel päeval sõidan Hiina mandriossa! (miks ma selle mandriosa siia lisan... Taiwan on ka osa Hiinast, aga saarekesena). Macau on vana Portugali koloonia, mis on üks erihalduspiirkondadest Hiinas, teine näiteks on Hong-Kong, ehk nendesse piirkondadesse saab viisavabalt reisida. Fun fact on see ka, et kui see osa 1999. aastal uuesti Hiinaga liideti, siis säilitas ülejäänud riigist erineva majandus- ja poliitilise süsteemi, ehk neil on näiteks kasutusel oma raha. 


See lehekujuline saar punasest ringist paremale on siis Taiwan, igaks juhuks mainin:) Aga reisist nii palju, et teadsin, et tahan sellel vabal nädalal kuskile "välismaale" minna ja leidsin netist sellise lehe, kus saab sihtriigiks panna "anywhere". Ehk reaalselt tulid mulle lihtsalt joruna paigad, kuhu Taipeist otselennuga minna saab, odavamad eespool ja kallimad tagapool. Ja ma võtsin väikseima ajakuluga odavaima lennu:D Easy as that:D:D Mis riigi või asukoha valimisest me räägime eksole, kõik sobib! Tänaseks tean, et Macau on Aasia Las Vegas, ehk päris palju pidutsemist, kasiinotamist. Airbnb kohad olid ka päris kallid, et see annab veidi ka keskkonnast aimu. Aga mina võtsin endale ööbimise Macaust veidi välja, kuhu tuleb muide viisa osta lennujaamast. Aga eurooplastele on viisa üsna odav, 20 eurot. Olen kokku mandri-Hiinas 5 päeva, seal ka mõned tunnid reisimist, ehk ca 1 päeva kaotan ikka seiklemisele ühest kohast teise. Vägaaa põneeev!! 

Postkontoris käimisest 
Sel nädalal oli tähtaeg järgmise semestri õppemaksu tasumisel, seega läksin esimest korda oma Taiwani pangakontolt sularaha välja võtma. Lühidalt sellest, kuidas asjad siin käivad. Stipendiumit saadetakse vaid Taiwani pangakontole, õppemaksu saad maksa vaid sularahas, füüsilise pangakaardi saad vaid juhul, kui sul on oma telefoninumber meeles. Kui ma septembri alguses kontot avamas käisin, siis mul ei olnud oma Taiwani numbrit kuskilt võtta ja saan seega vaid postkontorist raha välja võtta. Läksin siis sinna, andsin oma dokumendi, ütlesin, et soovin raha välja võtta. Teenindaja küsib mult, kas mul on "tempel" ka. Ma ütlen, et ilmselt pole, sest ma ei tea, millest jutt. Sain vahepeal aru, et nende isikut tõendav vahend on see "tempel", mis on igaühel erinev. Ma vähemalt arvan seda, sest nägin kõrvalseisval naisel templit ja tema tuvastamine käis palju kiiremini. Kuna mul seda polnud, siis hakkas teenindaja muudmoodi kindlaks tegema, et see pangakonto on tõesti minu oma ja see olen tegelikult ka mina ise. Esiteks palus mul allkirja paberile kirja panna. Vaatab siis oma ekraani ja ütleb, et eip, see pole sama allkiri. Ma siis võtan rahakotist oma pangakaardi, ID-kaardi ja krediitkaardi ja näitan nendel olevaid allkirju ja ütlen, et seal on minu eesnime esimene täht ja perekonnanimi ja vahel see tulebki erinevalt välja. Okei, jäi uskuma. Siis tunnen, et ta vaatab mind pingsalt, siis ekraani, siis jälle mind. Küsin, et kas miskit on valesti. Ta ütleb, et proovib mind pildi pealt tuvastada, et mul on teistsugused juuksed praegu... Oh jessuke:D Jep, seal arvutiekraanil oli pilt juustega kolme kuu tagusest ajast, need on tõesti kasvanud. Taas võtsin kõik pildiga asjad välja- oma siinse ARC kaardi, ID-kaardi ja siinse õpilaspileti. Ka nendel on kõigil erinev pilt peal, selgitasin, et jep, mul on selliseid-selliseid ja ka selliseid juukseid olnud, aga see olen tõesti ka mina:):) Muigasin omaette, et kui meie arvame, et kõik asiaadid on ühte nägu, siis neil on lääne inimestel vahe tegemine raskendatud:D:D Aga läbisin oma kadalipu ja sain oma raha kätte ja järgmine semester koolis on kindlustatud ka:) 

Mandariini keelest 
Ma juba eelmine nädal tegin ühe postituse sellest keelest, aga no... see on mu igapäev ja väga tihti ajab see mind elevile ja natuke vähem tihti pahuraks ka. Seda viimast juhtub siis, kui ma ei suuda mingeid hieroglüüfe piisavalt kiiresti selgeks saada:D AGA tahtsin eelmise nädala jutule lisada, et mandariini keeles ei ole TÄHESTIKKU!  Mu meelest nii kummaline ja äge samaaegselt:D Ja teine asi, mis ma rääkida tahtsin, oli see, et oleme tunnis vahel vaadanud, kuidas mingid hieroglüüfid aja jooksul tekkinud on. Et mingi x arv karaktereid on tegelikult elust enesest ja neid on niimoodi ehk ka lihtsam meelde jätta. Panen siis piltidena mõned näited. 

need on piktogrammid ehk siis sõnad on piltidest tekkinud 


need on ideepõhiselt tekkinud, ehk üks kriips väljendabki ühte, kaks kahte, kolm kolme. Üleval ja all väljendavad seda, et üks on maapinnast üleval ja teine maapinnast all. Suht loogiline, right? 

Siia mõttepõhiste hieroglüüfide alla kuulub näiteks "salu", mis on kaks puud, "mets" koosneb kolmest puu hieroglüüfist. "Varjus olemine" on mehe ja puu hieroglüüf, ehk nagu mees oleks puu all varjus. "Vaatama" näeb välja nagu käsi oleks silma kohal, tead, nagu kaugusesse vaadates teed. No super loogiline, kui selle läbi närid:D 

Ja siis on veel sellised hieroglüüfid, mis on tekkinud mõtte/idee ja häälduse koosmõjul. 

Näiteks siis ennast pesema ja valama. Hiina keeles on see väljend "mù", mis on häälduse järgi täpselt sama, mis sõna puu hääldus. Ja eelnevalt pildilt näeme, et sõna puu tuli päriselt kasvava puu järgi, ehk see näeb välja nagu puu. Aga, et "ennast pesema" ei aetaks "puuga" sassi, siis lisati sellele hieroglüüfile "vesi" juurde:D Ja see teine " valama" on siis vesi ja mitu puud, ehk kahe puuga "salu" hieroglüüfile lisati vee hieroglüüf juurde.



No comments:

Post a Comment

Hetkeid kaamerasilmaga püütuna

Käisin kolmapäeval Amberiga ühel night-marketil viimaseid kohalikke ampse haukamas ja neljapäeval Piniga ka veel. Siia jõuavad siis neljapäe...