Wednesday, October 4, 2017

Minu Jordaania poistest

Kui mu mälu mind ei peta, siis ma olen siin vähemalt korra kirjutanud meie klassi kahest noorest poisist, kes on Jordaaniast. Üks on 18-aastane, selline püsimatu energik, kelle mõte liigub kiiresti ja kes ei oska tunnis vaikselt olla ja õppimisega tegeleda. Teine poiss on 19-aastane ja tema väga hästi inglise keelt ei räägi ja selle pärast ma tean temast ka vähem. Aga ta on hästi tubli ja kuna ta inglise keelt ei oska, siis õpib väga usinalt ja järjepidevalt mandariini keelt. Me olime alguses kolmekesi klassi kõige kehvemini rääkijad, aga nüüd O Ye Men on minust ja Gao Yingist ette rebinud:) Need on nende hiinakeelsed nimed, muide:) Nagu minu oma on Ka Cui En.


PS: need, kes mu venda Karl Erikut näinud on... siis O Ye Meng on tema Jordaania koopia!


Enivei, ma siis kunagi mainisin, et tunnis nad teevad mind veidi ärevaks, sest üks ei suuda keskenduda ja segab kogu aeg tunnile vahele ja teine ei oska inglise keelt, mis tähendab, et ta ei saa päris tihti aru, mida talt oodatakse. Aga väljaspool kooli on nad täitsa muhedad kutid. Me oleme siin paari päevaga päris lähedaseks saanud ja sain täna aru, et ma olen Gao Yingile natuke nagu ema või vanema õe eest:D Käisime eile peale kooli piljardit mängimas ja söömas ja siis läksime laiali.

Pilt klassiõelt Naomilt, ta teeb FBsse iga päeva kohta kokkuvõtteid, nii hea talt pilte näpata:)


Ei rääkinud, mis plaanid kellelgi on, aga kui ma kodust oma triksi võtsin ja ujulasse jõudsin, siis Gao Ying oli ka seal end jahutamas. Kui ma muidu ikka ujumisega tegelen, siis eile pidin selle "titega" natuke lollitama ka. Kuni Gao Ying otsustas, et ta proovib vee peal joosta ja selle ühe katse peale ta basseinist välja vilistati, haha:D Mina siis jäin ujuma ja tema läks oma teed. Mina läksin õhtul raamatukokku õppima (muide, ma arvasin, et Hollandis on väga arenenud raamatukogude süsteem, siis... see siin on ikka level 3. Raamatukogu on 24/7 avatud, siin on broneerimissüsteemid, millega sa endale istekoha hoiad ja no... raamatukogu on kogu aeg inimesi täis!) ja üks hetk Gao Ying kirjutab, et ta on raamatukogus, õpib veits ja kas tahan pärast ta sõpradega baari tulla. Ma itsitasin, et haha, ma ka raamatukogus ja tavai, et õpime veidi ja lähme siis. Käisime siis ära kolme kohalikuga baaris ühel õllel, aga see nägi välja selline, et nemad rääkisid mandariini keelt ja meie inglise keelt omavahel:D Ja siis ma sain aru, kui raske neil Jordaania poiskadel on. Nad lõpetasid kevadel keskkooli ja nende kultuur on ju hästi perekeskne. Nad elavad kodus kuni nad abielluvad, neil on palju õdesid-vendasid-onusid-tädisid, kes kõik koos elavad suht. Ja nende emad helistavad neile iga päev ja rääkivad pikalt. Ja siis nemad tulid siia põhimõtteliselt kuueks aastaks. Esimene aasta õpivad hiina keele selgeks ja siis viis aastat õpivad inseneriks. Ja siis ongi tore, kui sul on keegi siinsamas, kes kuulab sind ja itsitab ja annab nõu jne. Gao Ying on selline... pleiboi, tal siin vahepeal oli kaks indoneesia tüdruksõpra ja nüüd ta käib ka siin deitidel ja uurib, et kuhu ta ikka plikse viia võiks jne. Enivei, pärast baariskäiku läksime istusime veel ühe mäe otsa, kust kogu tuledes Taipei näha on, jõime kokakoolat ja rääkisime elust. O Ye Meng liitus ka, ta oli enne jalkatrennis käinud. Kuna meil sellised ekspromt plaanid tekivad ja ma tegelikult ei mõtle nende peale, kui ma mingeid oma plaane teen, siis täna oli päris humoorikas hetk. Olin metroo peale just astunud ja Gao Ying tegi mulle videokõne, et näidata ühte ilusat rohelist aasa:D Jep, meil on vahepeal sellised videokõned, kus Gao Ying tahab midagi enda jaoks vägevat jagada:D Ja kui ta nägi, et ma pole toas, siis ta küsis niimoodi etteheitvalt pettunult, et KUS KOHAS MA VEEL OLEN. Ma ütlesin, et no metroos, liigun muuseumisse:D Ja ta jah... oleks tahtnud, et ma ka ta oma plaanidesse kaasaks:D Sest tema ju mulle küll helistab ja näitab rohelist aasa:D Aga novot, nüüd siis tean, et poiska on mind usaldama hakanud ja ma proovin teda ikka toetada ja utsitada ja kaasa elada ta iseseisvumisele:)


No comments:

Post a Comment

Hetkeid kaamerasilmaga püütuna

Käisin kolmapäeval Amberiga ühel night-marketil viimaseid kohalikke ampse haukamas ja neljapäeval Piniga ka veel. Siia jõuavad siis neljapäe...