Wednesday, October 4, 2017

Riiklikest pühadest ja "vabadest päevadest"

Olete kunagi selle peale mõelnud, et usust tulenevalt on siinpool maailma teistsugused riiklikud pühad ja see puudutab ka minu terve elu jooksul tähistatud traditsioone. Minu ega mu lähedaste elus pole jumalat eksisteerinud, küll aga tähistame jõule, lihavõtteid, meil on viimastel aastatel väga helde lihavõtte jänes käinud (kes toob Saaremaa Ooperipäevade pileteid, väga kultuurne see jänks:):)) Ja nende kristlike pühade järgi on ju Eestis ka vabad päevad... Hakkasin selle peale ise mõtlema, kui vaatasin siinset kalendrit ja avastasin, et 25. detsembril peab kõpstik koolis olema. Ja sain aru, et okoouu, mul tulevad esimesed jõulud ilma perekonnata... terve 27. eluaasta esimesed jõulud üksinda!!!

Ja nüüd siis kohalikest pühadest. Taiwanis on usuvabadus ja 2005. aastal loeti kokku, et ca 35% inimesi olid budismi usku, 33% taoistid, 3.9% olid kristlased ja 18.7% identifitseerisid end ateistidena. Ja Hiina traditsioonidest ja kultuurist tulenevalt on siin ka meist erinevad pühad. Täna on Moon Festival, ehk siis kesksügise festival, mille puhul on töölt ja koolist vaba päev. Süüakse moon-cake´e ja pomelot ja grillitakse. Ja no tegelikult tulin ma siia kirjutama, sest juba esimese nädala jooksul kuulsin, kuidas kohalikud ootavad taifuuni-päevi, et terve päeva saaks korrata neid asju, mis koolis õpitud on. Mina olen süvaõppega mandariini keelt õppimas, aga... kohalikud lapsed õpivad kõike süvitsi. Tauno kommenteeris, et siinsed lapsed on tõesti täitsa hullud, kogu aeg õpivad. Ja see ongi... siinne kultuur, KOGU AEG ÕPPIDA, olla nina õpikus. Ja taifuunipäevadel saad siis tõesti korraks hinge tõmmata ja ühe või paar päeva olla nii, et saad seniks läbi võetud asju korrata. Ja mulle tundub, et nii on ka nende riiklike vabade päevadega. Meile anti päris palju kodutööd ja no... mid-term test on 13. oktoobril, ehk ilgee kordamine käib.

Ja teate, meil tuleb kohe veel kaks vaba päeva! Pärast seda tulevat nädalavahetust on meil veel E-T ka vabad! Nagu ma paar postitust tagasi kirjutasin, see on siinne rahvuspäev, mille järgi see memoriaal ehitatud oli. Mina igatahes broneerisin hommikul ka hostelitoa üheks ööks, ehk lähen Taiwani suuruselt kolmandasse linna kaheks päevaks! Ja siis jääb veel kaks päeva sisutihedaks õppimiseks:D Ehk siis, keegi pole taiwani inimestele tutvustanud, et kui on riiklik püha ja vaba päev, siis see tähendabki seda, et sul on vaba päev:D Lähed käid sportimas, muuseumis ja naudid perega mõnusat hommikusööki...

No comments:

Post a Comment

Hetkeid kaamerasilmaga püütuna

Käisin kolmapäeval Amberiga ühel night-marketil viimaseid kohalikke ampse haukamas ja neljapäeval Piniga ka veel. Siia jõuavad siis neljapäe...